کتاب های آموزش رباتیک

کتاب های آموزشی ربوتکس ایران، جهت آموزش علم رباتیک در سه شاخه مکانیک، الکترونیک و برنامه نویسی تالیف شده است.

شاید شما هم بعد از تهیه و مطالعه کتاب های مختلف در حوزه رباتیک دچار سردرگمی و یا ناامیدی از یادگیری از رباتیک شده باشید، اما دلیل علت بوجود آمدن این احساس در شما ناتوانی شما از یادگیری رباتیک نیست بلکه به این دلیل است که کتاب های رباتیک منتشر شده معمولا مناسب آموزش دادن به افراد مبتدی نیستند و همچنین مطالب آموزشی را به صورت تفکیک شده ارائه نمیکنند.

به همین منظور شرکت آیریک رباتیک صدرا ( ربوتکس ایران ) با داشتن سال ها تجربه در زمینه آموزش رباتیک به کودکان و نوجوانان اقدام به تالیف کتاب های رباتیک بصورت طبقه بندی شده نموده است. و تاکنون بیش از ۲۰ هزار جلد کتاب آموزشی رباتیک را به انتشار رسانیده و در سراسر ایران در اختیار کودکان و نوجوانان علاقمند به آموزش رباتیک قرار داده است.

این کتاب ها که از رویکرد STEAM برای آموزش رباتیک استفاده میکنند به همراه یک بسته آموزشی رباتیک (پک رباتیک) بصورتی طراحی و تالیف شده اند که آموزش رباتیک را برای تمامی گروه های سنی امکان پذیر میکنند.

آموزش رباتیک ترکیبی از آموزش مکانیک، الکترونیک و برنامه نویسی میباشد به همین منظور کتاب های آموزشی ربوتکس ایران، آموزش رباتیک را بصورت تفکیک شده در شاخه های مکانیک، الکترونیک و برنامه نویسی ارائه میکنند. که این سبک آموزشی برای افراد مبتدی و کودکان و نوجوانان قابل فهم تر و لذت بخش تر است.

کتاب های آموزش رباتیک در آموزشگاه چیستا رباتیک صدرا به چند دسته از نظر موضوع درس و گروه سنی تقسیم میشوند:

  • گروه سنی ۶ الی ۸ سال آموزش مفاهیم اولیه با کتاب های آموزشی کودک خلاق
  • گروه سنی ۹ الی ۱۶ سال آموزش درس مکانیک با کتاب های آموزشی مکانیک
  • گروه سنی ۱۲ الی ۱۷ سال آموزش الکترونیک با کتاب الکترونیک آنالوگ
  • گروه سنی ۱۵ الی ۲۰ سال آموزش برنامه نویسی ربات با کتاب برنامه نویسی ربات 

کتاب آموزش مکانیک ۱ ربات

رباتیک فناوری پیشرفته‌ای است که هر جزء آن بر پایه یک قانون علمی قرار دارد و به اصطلاح «دانش‌بنیان» است. در این فناوری از ساده‌ترین تجربه‌های بشر که به صورت قانون‌های علمی درآمده همچون قانون اهرم‌ها، تا قانون الکتریسیته و امواج و الکترونیک استفاده می‌شود تا رباتی ساخته شود. بنابراین ربات‌ساز لازم است:
۱. قانون‌های پایه و اساسی هر جزء را فرا گیرد.
۲. در سوار و بازکردن و بستن جزءها مهارت یابد.
۳. شجاعت دست‌زدن به وسایل و تغییر و تبدیل جزءهای هر مجموعه را کسب کند.
۴. دست و مغز خود را به کار انداخته و هماهنگ کند تا به درجه خلاقیت و نوآوری و سازندگی برسد.

کتاب آموزش مکانیک ۲ ربات

آنچه در این کتاب می خوانید:

  • ماشین های ساده
  • طراحی قرقره های مرکب
  • سیستم های انتقال نیرو و حرکت
  • موبایل ربات های آموزشی
  • اشنایی با راه اندازی کنترل های بی سیم
  • نرم افزار طراحی سه بعدی سازه های صنعتی Virtual Mec
کتاب مکانیک 2-ویرایش سوم
کتاب مکانیک آریانا جلد اول(B)

کتاب آموزش مکانیک B1 ربات

از آنجایی که فناوری‌های نو ریشه در قوانین علمی به ویژه علم فیزیک دارند کارآموزان این رشته لازم است ابتدا به قانون‌هایی که در رابطه با اجزای ربات‌ها و اساس کار آن هاست آشنا شوند.

کتاب های آموزشی آریانا به شیوه ای ساده و جذاب به آموزش اصول مربوط به مکانیک ربات می پردازد. در این کتاب از مفاهیم پایه علم مکانیک تا مفاهیم مربوط به طراحی و ساخت گیربکس های ساده و مرکب آموزش داده می شود.

کتاب آموزش مکانیک B2 ربات

آنچه در این کتاب می خوانید:

  • طراحی قرقره های مرکب
  • سیستم های انتقال نیرو و حرکت
  • گشتاور نیرو
  • موبایل ربات های آموزشی
  • اشنایی با راه اندازی کنترل های بی سیم
  • نرم افزار طراحی سه بعدی سازه های صنعتی Virtual Mec
کتاب مکانیک آریانا جلد دوم(B)
کتاب مکانیک آریانا-جلد سوم

کتاب آموزش مکانیک B3 ربات

آنچه در این کتاب می خوانید:

  • مکانیزم های تبدیل حرکت( لنگ،بادامک،مکانیزم متوازی الاضلاع و …)
  • رسم فنی و آشنایی با سه نما
  • قسمت دوم نرم افزار طراحی سه بعدی سازه های صنعتی Virtual Mec

کتاب آموزش الکترونیک ربات

اگر چه در مدارات الکترونیکی کاربردی، از مدارات مجتمع یا IC ها استفاده می شود که بسیار پیشرفته هستند، اما این موضوع ما را از آموزش مبانی الکترونیک و مدارهای پایه الکترونیکی، بی نیاز نمی کند. امروزه آموزش الکترونیک پایه، در همه جای دنیا رواج دارد، زیرا مبنای آموزش الکترونیک، شناخت مدارهای پایه الکترونیکی می باشد.

در کتاب مبانی اولیه الکترونیک دیجیتال، گیت ها و توابع منطقی، ساده سازی توابع، قوانین جبربول و جدول کارنو آموزش داده می شود. هوشمند سازی ربات ها در این مرحله با قدرت بیشتری دنبال می شود. در قسمت پایانی کتاب علاوه بر مرور مباحث قبلی، مطالب کاربردی و پروژه های تلفیقی از الکترونیک آنالوگ و دیجیتال آموزش داده می شود.

الکترونیک آنالوگ
src-book

کتاب آموزش برنامه نویسی SRC ربات

با توجه به تأثیر روز افزون رایانه و رشته IT در زندگی انسان، امروزه بسیاری از کشورهای پیشرفته به لزوم آموزش کامپیوتر و برنامه نویسی به دانش آموزان تأکید می‌نمایند.

هدف اصلی از آموزش برنامه نویسی بهبود و تقویت تفکر منطقی، تفکر محاسباتی و توانایی حل مسئله در دانش‌آموزان می‌باشد. تفکر محاسباتی روشی برای حل مسائل، طراحی سیستم‌ها و درک رفتار بشر بر پایه علم کامپیوتر می‌باشد. همچنین بسیاری از شغل‌های جدید و پردرآمد در دنیای پیشرفته به خصوص در روزگار آینده بر پایه نرم افزار بنا خواهند شد.

کتاب آموزش رباتیک به کودک: خلاق ۱

در سنین مهدکودک، پیش‌دبستانی و اول دبستان، آموزش باید قابل لمس برای کودک باشد. کتاب کودک خلاق در جلد اول خود به آموزش حیوانات همراه با قصه‌گویی می‌پردازد. قصه زندگی را از نوع آغاز می‌کند. خیال‌پردازی را غیر مستقیم یاد می‌دهد. در ذهن کودک سوال ایجاد می‌کند و به کودک یاد می‌دهد حوادث را بهم بچسباند و واقعیت‌ها را کشف کند.

کتاب کودک خلاق جلد دو
کتاب کودک خلاق جلد دوم

کتاب آموزش رباتیک به کودک: خلاق ۲

کتاب کودک خلاق جلد دوم به شیوه‌ای جذاب همراه با قصه‌گویی به آموزش شهربازی و وسایل ورزشی می‌پردازد.

هدف از کار با بسته ی کودک خلاق، آموزش مهارت های کارآفرینی به کودکان است. به این منظور با توجه به ویژگی های کودکان در این گروه سنی، مربی طوری برنامه‌ریزی می کند که علاوه بر کمک به پرورش خلاقیت آنان، به رشد عاطفی، اجتماعی، شناختی و جسمی حرکتی آنان نیز کمک کند.

کتاب آموزش رباتیک به کودک: خلاق ۳

کودکان و نوجوانان در کنار آموزش‌های رسمی که در مدارس می‌آموزند نیازمند کسب مهارت‌های دیگری نیز هستند مانند مهارت‌های رفتاری و شخصیتی، مهارت‌های تحصیلی و مهارت‌های ارتباطی که همه این مهارت‌ها به عنوان مهارت‌های زندگی مطرح می‌شود. اما در این قبیل مهارت‌ها، نیازمند کسب مهارت‌های کسب و کار هم می‌باشند.

دلیل اول اینکه کودکان باید با مشاغل مختلف آشنا شوند تا بتوانند برای آینده شغلی خود تصویر روشنی داشته باشند و با توجه به این که برای انتخاب شغل آینده، باید رشته تحصیلی متناسب با آن انتخاب کنند، باید از مدرسه و قبل از انتخاب رشته با مشاغل مختلف آشنا شوند تا بتوانند هدایت تحصیلی و شغلی مناسب پیدا کنند.

دلیل دوم اینکه، ایجاد تفکر خلاق و خلاقیت در کودکان و آشنا نمودن آن‌ها با نوآوری می‌باشد که پیش‌نیاز مهارت‌های کسب و کار می‌باشد.

دلیل سوم اینکه برای کار و فعالیت باید از کودکی و نوجوانی شروع کرد و تفکر کارآفرینی را باید از بچگی در کودکان و نوجوانان نهادینه نمود تا در بزرگسالی راه خود را پیدا نمایند.

khalagh3