دوره موبایل ربات های آموزشی

مدت زمان آموز‌ش‌: ۷۶:۳۰ ساعت
تعداد آموز‌ش‌های این صفحه: ۳ دوره آموزشی

دوره قطعه شناسی 1:

آموزش کار با قطعات الکترونیک و لحیم کاری با هویه مهمترین ترین مهارت لازم برای حرفه ای شدن در دنیای الکترونیک است، این دو ( الکترونیک و لحیم کاری ) در کنار یکدیگر مثل قفل و کلید هستند. هرچند که یاد گرفتن و کار کردن با وسایل الکترونیکی بدون نیاز به استفاده از هویه هم ممکن است اما شما به زودی خواهید فهمید که دنیای جدیدی با این مهارت ساده در مقابل شما باز خواهد شد.

مدت‌زمان آموزش: ۲۵ ساعت و ۳۰ دقیقه

دوره قطعه شناسی 2:

از آن جا که خلاقیت ها و نوآوري در رشته الکترونیک به صورت غیرقابل تصوري در حال توسعه است، باید اثر آن در پیامدهاي برنامه ریزي آموزشی فنی و حرفه اي ظاهر شود. براساس این ضرورت، باید پژوهش ها و گردآوري اطلاعات از نوع کاربردي و براي نیل به اهداف کلان تدارك دیده شود. همچنین لازم است دانش آموختگان رشته الکترونیک در مشاغل مرتبط مشغول به کار شوند.

مدت‌زمان آموزش: ۲۵ ساعت و ۳۰ دقیقه

دوره قطعه شناسی 3:

در این ترم ربات مسیریابی طراحی و ساخته می شود که بدون نیاز به میکرو و دانش برنامه نویسی می تواند مسیریابی کند.ربات مسیریاب (Line follower robot) ، رباتی است که می‌تواند خطوط را تشخیص دهد و آن‌ها را دنبال کند و هر زمان که خطوط تغییر مسیر دادند، ربات مسیریاب نیز مسیر خود را همراه با خطوط تغییر می‌دهد.از قابلیت های منحصر به فرد این ربات این است که نياز به برنامه ريزی ندارد چون خود مدار طوری طراحی گرديده است که برنامه مورد نظر را انجام می دهد.

مدت‌زمان آموزش: ۲۵ ساعت و ۳۰ دقیقه

دوره نرم افزار PROTEUS:

به طور ساده، می‌توان گفت که برنامه پروتئوس نرم‌افزاری برای پیاده‌سازی مدارهای الکترونیکی، شبیه‌سازی آن‌ها و همچنین طراحی نقشه‌های PCB است. یکی از ویژگی‌های بارز برنامه پروتئوس این است که محیط آن شبیه دنیای واقعی است.
پروتئوس دو قسمت اصلی دارد که یکی برای طراحی و ترسیم مدارهای مختلف استفاده می‌شود و دیگری برای طراحی شماتیک PCB است. اولی ISIS است که با آن می‌توان مدارها را طراحی و شبیه‌سازی کرد و دومی ARES است که برای طراحی یک برد مدار چاپی استفاده می‌شود. پروتئوس، همچنین قابلیت‌های مربوط به نمای سه‌بعدی طراحی در PCB را فراهم می‌کند.

مدت‌زمان آموزش: ۲۵ ساعت و ۳۰ دقیقه