دوره‌های آموزش مکانیک (گروه سنی B)

مدت زمان آموز‌ش‌: ۷۶ ساعت و ۳۰ دقیقه
تعداد آموز‌ش‌های این صفحه: ۳ دوره آموزشی

دوره مکانیک B1

مکانیک ترم B1:

رباتيک فناوری پيشرفته‌ای است که هر جزء آن بر پايه يک قانون علمی قرار دارد و به اصطلاح «دانش‌بنيان» است. در اين فناوری از ساده‌ترين تجربه‌های بشر که به صورت قانون‌های علمی درآمده همچون قانون اهرم‌ها، تا قانون الکتريسيته، امواج و الکترونيک استفاده می‌شود تا رباتی ساخته شود.

مدت‌زمان آموزش: ۲۵ ساعت و ۳۰ دقیقه

دوره مکانیک B2

مکانیک ترم B2:

از کجا بايد شروع کرد؟
در آموزش و پرورش بيشترين تمرکز بر قسمت آموزش و کسب مهارت های ابزاری و شناختی (سواد) است. بنابراين اگر در زمان کودکی برای آموزش مهارت های زندگی انرژی گذاشته نشد، بايد خانواده و مدرسه به‌خصوص در زمان نوجوانی و بلوغ برای آموزش اين مهارت ها و افزايش ظرفيت روان‌شناختی نوجوان تلاش کنند چون بعداز 18 سالگی که شخصيت فرد و هوش هيجانی‌اش تقريبا به وضعيت ثبات نسبی رسيد، ايجاد و شکل‌دهی رفتار، مشکل‌تر شده و زمان بيشتری می برد.

مدت‌زمان آموزش: ۲۵ ساعت و ۳۰ دقیقه

دوره مکانیک B3

مکانیک ترم B3:

در روش آموزش “stem” که در اکثر نظام های آموزشی دنيا حاکم است به‌روش “يادگيری” تغيير می کند. در اين سيستم يادگيری محور، نقش معلم ديگر اين نيست که درس هایی به دانش‌آموز ارائه کند و ديگر مهم نباشد ياد می گيرد يا نه! در اين سيستم دانش‌آموز خودش ياد می گيرد و عمده فعاليت ها را دانش‌آموز و بيشتر به‌صورت عملی انجام می دهد.
در سيستم stem اسباب‌بازی نقش محوری دارد، چون می تواند بين علم و فن آوری و مهندسی و رياضی بنشيند، به عنوان مثال منجنيق، اسباب بازی مبتنی بر stem است زيرا خود پرتابگر، يک فن آوری است و همچنين در آن يک سری قوانين علمی مانند نيوتن، انرژی پتانسيل کشسانی و زوايای فيزيکی پرتاب نهفته است و اين داده های علمی با استفاده از مهندسی به تکنولوژی پرتابگر تبديل می شوند.

مدت‌زمان آموزش: ۲۵ ساعت و ۳۰ دقیقه